Únor 2017

Proteinové tyčinky: Quest Bar

13. února 2017 v 13:47 | A. |  POTRAVINY
Mezi další potraviny, které jsou teď velice žádány jsou proteinové tyčinky, konkrétněji značka: QUEST BAR. Questky jsou doporučovány mnoha výživovými poradci, že jsou jedy z nejlepších a opravdu nejsou podvodem, tudíž každý, kdo drží dietu nebo nechce jíst sladké, ale nechce se ho úplně vzdát - může jíst QUESTKY.
Jelikož jsou tyto pochutinky opravdu drahé, pojďme se podívat, jestli za to opravdu stojí ;)

Tyto tyčinky na internetu najdete za docelavysokou cenu, v rozmezí od 59 do 84 kč (k tomu si připočtěte poštovné), v obchodehc je naleznete v rozmezí spíše těch 59 max 70 (více jsem nikde neviděla), tudíž pro nás normální občany jedna tyčinka stojí tak jako skoro celý oběd v meníčku v restauraci - což je fakt dost. No, ale nebyla bych to já, abych ji nevyzkoušela a sem tam si ji nekoupila :D

Quest dělá tyčinky v mnoha příchutích (např - kokos, cheesecake s jahodami, oreo, peanut butter, vanilka...). Každá příchuť má samozřejmě jiné složení, ale jinak je všeobecně rutině založené:

SLOŽENÍ: bílkoviná směs (syrovátkový izolát a izolát z mléčné bílkoviny), směs podle příchuti (např. arašídové máslo/čokoláda...), plnící látka (erythritol-E968), arašídy, sladidlo (stévie)
- toho erythritolu se nelekejte (ne každý ho zná - já si to taky musela googlit :D ) , ale je to přírodní cukr, tudíž možná to nebude kdovíjak zdravé, ale jako většina éček, to není tak škodlivé ;)

VÝŽIVOVÉ HODNOTY (na 1 tyčinku): 20g bílkovin, 10g sacharidů (z toho- 3g vláknina a poze 1g cukrů), 17g tuky


Tudíž jsme zjistili, že v tyčinkách by nemělo být nic, co by mělo podpořit živnou půdu pro naše tuky a ani nic života ohrožujícího. Tudíž tyčinka je opravdu vhodná do diety atd. :) Po vyzkoušení můžu také potvrdit, že není ani špatná (některé příchutě mi teda nechutnali). Samozřejmě klasickou tyčinku to nenahradí :D

Avšak, podle mě je hloupost zařazovat tyto tyčinky denně do jídelníčku. Já osobně bych po ni šáhla v případě, že pojedete na nějakou víkendovou akci, nevíte, co si vzít za jídlo - chce to něco lehkého do batůžku, tak bych 2-3 koupila, at máte postaráno a sváču a nazdar. Mohu potvrdit, že questky opravdu zasytí plnohodnotnou svačinou :)

Proteinové tyčinky: Protein SNICKERS

13. února 2017 v 11:48 | A. |  POTRAVINY

Rovnou přidám další článek do recenze s proteinovýma tyčkama, protože jsem měla možnost v pátek ochutnat tuto dlouho opěvovanou dobrotu. Čekala jsem, že to nebude ani trochu podobné tyčince Snickers, ale mýlila jsem se. Byla to opravdu lahoda, která se min. z 75% klasické Snickersce podobala. Jasný, trochu úprav bylo, ale jinak fakt SUPER! :)
No, a teď se pojďme podívat na zázračné složení, ať víme, zda to za ty prachy stojí (na internetu ji naleznete kolem 55 kč)

SLOŽENÍ: Směs bílkovin (hydrolyzovaný kolagen, mléčný proteinový izolát (mléko), mléčná bílkovina (mléko), syrovátkový proteinový koncentrát (mléko), emulgátor (sójový lecitin (sója))), mléčná čokoláda (cukr, kakaové máslo, sušené mléko odtučněné, kakaová hmota, laktóza a bílkoviny ze syrovátky), palmový tuk, syrovátkový prášek (mléko), mléčný tuk (mléko), emulgátor (sójový lecitin (sója)), přírodní vanilkový extrakt), karamel (14 %), slazené kondenzované odtučněné mléko, glukózový sirup, sirup z invertního cukru. palmový olej, máslo (mléko), cukr, emulgátor E471, stabilizátor (pektin), sůl, přírodní aroma), zvlhčovadlo (malitol), arašídy (10 %), zvlhčovadlo (glycerol), arašídová mouka (arašídy), frukto-oligosacharidy, aroma (arašídy), sůl, barvivo (karamel), antioxidant (přírodní směs tokoferolů).

No, přijde mi, že na jednu tyčinku je toho složení až až.... Myslím, že složení by mohlo být velice diskutabilní, označila jsem vám tučně to, co podle mě je opravdu nezdravé, ač je to tam v rozumné míře. Myslím si totiž, že takové složení si takové prachy nezaslouží. Samozřejmě tyčinka bude o něco zdravější, více zasytí díky vysokému obsahu bílkovin, než klasická Snickerska, ale to už bych ty peníze raději investovala buď do jiné proteinové tyčinky nebo klasického kvalitního jídla. A pokud má někdo neovladatelnou chu´t na Snickersku, kupte si raději normální a zbytek peněz investujte do něčeho - užitečnějšího

VÝŽIVOVÉ ÚDAJE: 18g bílkovin, 7g tuků, 18 sacharidů (z toho 9g cukrů)

(ZD obrázky- aktin.cz)

Coconut milk

9. února 2017 v 16:21 | A. |  POTRAVINY
Rozhodla jsem se založit pro vás složku, kde se budou objevovat často propagované nebo nějaké nezvyklé potraviny. Nebo prostě potraviny, které bych vam ráda doporučila.:-)
Jako první tu mám kokosovou smetanu, kterou jsen začala před vánoci kupovat.


SLOŽENÍ: voda, kokosové mléko (10 %), škrob, přírodní kokosové aroma, sůl

- složení možná není úplně skvělé (může to být lepší), ale na občasné vylepšení kávy (přírodnější doslazení/přidání chuti) nebo vylepšení třeba ovesné kaše, je to skvělé.
TÍm, že je to smetana a ne přímo mléko, nemusíte toho dávat tolik a vydrží vám déle. opravdu stačí lžíce např do kaše a ucítíte kokosovou chuť :)

CENA: kolem 40kč / kus

DOPORUČUJI - rozhodně ne pít každý den po flaškách, ale opravdu jen na dochucení, nejen kaší, kávi, ale i palačinek či jiných pokrmů :) Vyzkoušela jsem asi 3 různé kokosové mléka/smetany a tahle vyšla NEJLÉPE :) Pokud někdo zná levnější/lepší variantu - sem s ní ;-)

Můj trénink #5 Tricep + abs

6. února 2017 v 18:44 | A. |  Cvičení
Po náročném víkendu mě čeká trošku odlehčující cvičení. Dnes jsem si původně chtěla dát pauzu, ale jelikož včera jsem celý den jedla jako bych měsíč nežrala, tak si to nemůžu odpustit :D Od 12 jdu na brigádu, teď jsem dokončovala přítelovi dort k narozeninám a nyní se chystám na rychlocvíčo zaměřené na ruce (hlavně triceps) a bříško.

PLÁN - 2 části

1. ČÁST (ruce)
  • pánský klik (co nejvíce - zatím se mi daří jednorázově udělat jen 4 pánské klihy/ bez prohíbání..)
  • krabí klik (viz foto č. 1 - zd healthlife.com)
  • zapažení na triceps (viz foto č.2 - já to dělám s činkama, zd - coretraining.cz)











Iluze psychicky nemocných

5. února 2017 v 16:06 | A. |  Téma týdne
anorexia, anxiety, cassie, depression, sad

K tomuto tématu bych se ráda vyjádřila asi tak, že není iluze jako iluze:

TT mi nahrává na to, k čemu bych se už dlouho ráda vyjádřila a vím, že nejsem sama. Je to velká vlna "PRO-ANA BLOGŮ". Podle mého názoru, tyto blogy jsou jedna velká iluze dnešních sociálních sití. Iluze, která se šíří jako lavina nebo jako tsunami, jež strhává další a další oběti a nikdo neví, kdy a kde jí bude konec. Po přečtení asi 5 pro ana blogů se mi v hlavě honila jedna jediná otázka: "Kde to sakra žijeme"

Víte, přečetla jsem asi 50 knížek o skutečných příbězích jedinců s anorexií i bulimií a vytvořila si o tom svůj obrázek. Samozřejmě, že o psychické nemoci nemůžete vytvořit obrázek, ale jde o to, že i to, co jsem si o těchto nemocích myslela je vpodstatě také jedna velká iluze (MOJE ILUZE).
Je asi všeobecně známo, že anorektičky i bulimičky jsou mistryně ve lhaní. Aby nemusely něco sníst nebo aby jim nikdo nezabránil jídlo ze sebe dostat dokáží vymyslet takové finty, které jsou mimo naše chápání. Jídlo je pro ně nepřítelem, jejich tělo taky a kontrola nad sebou samými je pro ně tím nejdůležitějším. Avšak to, že se anorexie bude takto propagovat a jedinci touto chorobou posedlí ji budou propagovat dál a dál, psát si o tom veřejný deníček - to už je mimo mě.
Zamýšlíc se nad tím víc a víc jsem došla k tomu závěru, že lidé píšící si toto veřejně - jsou posedlý nejen jídlem, hubnutím, kontrolou, ale domnívám se, že je zatím mnohem víc. Jsou posedlí soutěživostí - neskutečná touha po tom hnát své "výsledky" dál a dál, ukazovat ostatním, co "dokázaly", jak se jim povedlo vydržet tolika tolik dní na vodě, jak silnou mají vůli apod. - TO JE JEJICH ILUZE O DOKONALÉM ŽIVOTĚ! Jednoho dne bych hrozně ráda měla tu možnost s tímto nějak zatočit. Alespoň jeden lidský život zlepšit/ napravit. Mrazí mě z toho, jak si lidé vědomě ubližují a vůbec mě mrazí z toho, co těmto nemocem předchází. V jedné knize sjem četla "Všechny spychické poruchy jsou hrozné. Všechny choroby je těžké napravit. Avšak PPP, domnívám se, jsou těmi nejhoršími. Narkomanovi seberete jed a nedáte mu ho. Avšakjak chcete anorektičky naučit jíst, když to má být přirozené? Jak chcete bulimičky, které se přejídají zbavit jídla tak, aby ho jedli míň a přirozeněji? Zdá se to nemožné, že?"


Moc ráda bych slyšela Váš názor nejen na tyto blgoy na tento článek, ale celkově na tyto nemoce? Máte s tím někdo zkušenost (osobní nebo u nějakého svého kamaráda)?

Moc ráda bych, kdyby se článek o těchto webech šířily (nejen můj článek, ale i jiných) - aby byla možnost, alespoň něco dělat. Zastavit vlnu pro-ana blogů, protože myslím, že nic jiného zatím není v našich silách, ale v každému úspěchu a boji je nějaký zárodek. Toto by mohl být první krok :)

Vanilkové proteinove palačinky

3. února 2017 v 19:43 | A. |  Snídaně
Moje nejčastější a nejlepší snídaně,o kterou se s vámi musím podělit :-)


CO BUDE TŘEBA (na 2,5 palacinky)
2PL žitné mouky
1odmerka vanilkového proteinu
Mléko
Vejce

Snídaně // rychlé tiramisu

1. února 2017 v 19:36 | A. |  Snídaně

Co podivného se schovává na fotce v misce? Jasný, chápu, fotka nevypadá moc lahodně, ale věřte tomu, že obsah opravdu lahodný byl!! :) V misce je totiž mé oblíbené rychlé a zdravé tiramisu! Pokud taky chcete změnit stereotypní snídaně z musli, palačinek, kaší, chlebů... Zkuste to! :)

CO BUDE TŘEBA?
  • piškoty
  • 1 tvaroh
  • sladidlo
  • půl zakysané smetany
  • vychladlá káva
POSTUP:Dolů do mísy dáte pár piškotů, které poté decentně zalijete kávou (nesmí plavat), na to navrstvíte tvaroh smíchaný se zakysanou smetanou a nějakým sladidlem, poté opět položíte pár piškotů, které zalijete kávou a na to opět dáte směs z tvarohu a zakysané smetany. Dá se to jíst rovnoíu, ale lepší varianta je, udělat si tuto dobrotu večer a do rána nechat v lednici, ať to pořádně nasákne kávovou chutí!!! :) Pro mlsaly je fajn to posypat kvalitní čokoládou.