Výpady + jejich varianty

3. srpna 2016 v 16:58 | A. |  Popisy cviků
ZDROJ - holkyveforme.cz

Ani nevím, jak tento článek začít, protože rozhodně nepřicházím s něčím novým a všichni ZÁZRAČNÉ VÝPADY už znáte! Pokud někdo ne jsem opravdu ráda, že vám jemohu představit.
Dříve než se vrhnu na popisy několika variant těchto cviků bych ráda zdůraznila, že je VELICE důležité hlídat si techniku! U všech výpadů je důležité mít nohy v pravém úhlu a rovná záda (viz obrázek nad článkem). Správná technika je důležitá hned ze dvou důvodů. Pokud výpady (nejen výpady, ale jakékoliv cviky) budete cvičit jen tak halabala, aby se neřeklo nebudou mít cviky skoro žádný účinek a nebudou zabírat svaly jaké mají zabírat. Nehledě na to, že při některých špatně provedených cvicích si můžete také ošklivě ublížit (nejčastěji to odnáší záda - pozor na to ! ). Proto je nutné, než se pustíte do cvičení (ať už podle videa nebo podle návodu) vyzkoušet si techniku cviku, nejlépe, když vás někdo pozoruje a zhodnotí, zda je to správně provedené či ne (ať už specialista nebo někdo s menšími zkušenostmi).


KLASICKÝ VÝPAD

Základní varianta výpadu je výpad dopředu, zní to jednoduše - něco jako udělat krok dopředu a prohnout se, ale není tomu tak. Už u základního typu výpadu si musíte pohlídat pravý úhel u přední nohy, to jak pokrčíte zadní nohu a hlavně ROVNÁ ZÁDA! Já si netroufám na to vám tu popisovat správné provedení dopodrobna, proto bych vám raději doporučila podívat se NA TOTO VIDEO, kde je to skvěle popsáno!
Samozřejmě časem můžete přidávat různá závaží (činky, plné lahve, těžký batoh apod.) pro větší účinnost cviku.






VÝPAD DOZADU

Výpad dozadu je totožný s klasickým výpadem, možná je i jednodušší, protože nohu švihnete dozadu a úravý úhel si hlídáte u té nohy, která stále stojí na místě, tudíž si jej můžete různě korigovat. Tento druh navíc ještě více zapojuje hýžďové svaly, což je jedině plus, no ne? :)








ŠIKMÝ ZADNÍ VÝPAD

Tento výpad má hodně podobné provedení jako ten zadní, jen nedáte zadní nohu rovně do zadu, ale šikmo tak, aby koleno bylo ve stejné úrovni s přední nohou a chodilo bylo více vlevo/vpravo než noha přední (obdobně jako na obrázku).
Doufám, že mi rozumíte (nikde nemůžu najít video s popisem). Pokud by někdo nerozuměl stačí napsat a pokusila bych se vysvětlit provedení jinak.









BOČNÍ VÝPAD

...aneb výpady stranou nejvíce zabírají nejen na zadek a hamstringy, ale i na přední stranu stehen. Podle mě jsou docela těžké (teda mě nikdy nějqak extra nešli), ale zaručuju vám, že z tohoto cviku vás budou nohy a zadek bolet ještě dva dny :D , na správné provedení se podívat na videu.

ZDROJ - youtube / freshkruháč







VÝPAD SE STOLIČKOU

Další varianta je opět obdobná zadnímu výpadu, ale celou dobu máte jednu nohu opřenou o stoličku (nebo podložku), tudíž zabíráte pouze JEDNOU NOHOU! Tento cvik je sice náročný, ale naprosto úžasný. Zabírají snad všechny svaly, které na noze máte a druhý en je zaručeně ucítíte. :)











Výpady mají mnoho variant a u mnoho z nich si můžete vypomoci napříkald se stoličkou (výpadí výstup,m výstup na stoličku apod.). Kdžy každou variantu zařadíte do jiného tréninku, váš trénink bude rozmanitý a nebudete si muset lámat hlavu s tím, že už nevíte co cvičit, to je na výpadech to skvělé! Hodně štěstí :)

ZDROJE OBRÁZKŮ - naseinfo.cz , sdbd.cz , fitslide.cz
 


Komentáře

1 terynka terynka | Web | 3. srpna 2016 v 17:06 | Reagovat

Mně nejvice pomahaji na zadek vypady na lavičce :-) jako pises v posledni variante, jaka pomaha nejvice tobe? 8-O  :-)

2 S-hejvi S-hejvi | Web | 5. srpna 2016 v 8:47 | Reagovat

Tohle jsou mé oblíbené cviky :)

3 Sima Sima | E-mail | Web | 5. srpna 2016 v 11:11 | Reagovat

takže sa ukazalo že aspon tie vypady ma na telesnej naučili dobre robiť :D :D

4 Nikki Allen Nikki Allen | Web | 6. srpna 2016 v 14:39 | Reagovat

Konečně jsem si v to udělala jasno :)

5 Hannah Hannah | E-mail | Web | 7. srpna 2016 v 12:48 | Reagovat

jéééé výpady, těch mám vždycky dost u Jillian kromě stoličky jsem cvičila snad všechny :-D A nejlepší je je cvičit druhý den, kdy mě z předešlého dne bolí stehna a teď udělej výpad :-D :-D Ale efektivní to je :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama