Nebaví vás běh? Zpestřete ho!

1. srpna 2016 v 14:06 | A. |  Rady, tipy

Ještě před půl rokem kdyby mi někdo řekl, že půjdu běhat sama od sebe, když nemusím (pokud opomenu hasičské tréninky a závody, kde běžím 2-3X 80 metrů) vysmála bych se mu. Nenávidím běh už od mala, koneckonců, nikdy mi nic nepřinesl. Když jsem chtěla lepšit kondici, zařadila jsem do tréninku HIIT a šmitec. No, ale jednoho krásného dne jsem chtěla trénink trochu zlepšit. Jednak jsem potřebovala, aby mé tělo dostal otrochu šok něčím, co nemám jako rutinu a jednak jsem potřebovala svůj běh pro hasiče trochu vylepšit a zrychlit, tudíž jsem si jednou řekla, že si občas půjdu zaběhat. No, dokopat s ek tomu bylo teda víc než směšně zdlouhavé, ale ANO, dokopala jsem se k tomu.
Ze začátku jsem samozřejmě byla stále odpůrcem dlouhých tratí a jen jsem půl hodiny šaškovala na poli se svými pomalými sprinty. Díky tomu se mi ale běh docela i zalíbil. Avšak dodnes mě nepotkáte, že bych ráno vstala a rozhodla se běžet 10 km výklusem, to ani náhodou.

Rozhodla jsem se nakombinovat svůj trénink s během a pokud i vy chcete začít běhat a nevíte jak se dokopat mám pro vás dvě rady, které mě velice pomohly :)

BĚH + TRÉNINK


Nemusíte běžet 10, 15 ba ani 5 km v kuse. Můžete se rozhodnout, že poběžte kilometr za barák, kde máte úžasné prostory na to, abyste byli sami se svým tělem. Až na dané místo doběhnete sestavte si svůj tréninkový plán (dřepy, výpady, kliky, sedy lehy - co já vím) a dejte si tam pár sérií + to můžeteoživit nebo proložit 2-3 sprintama. Podle toho, jak budete unavení utíkejte buď domů nebo zkuste vypnout a třeba se vám (tak jako mě) bude chtít běžet víc a víc, protože se budtee chtít - jak se říká "dodělat". Ve finále třeba uběhnete těch 5 km + si "odbydete" svůj trénink. zaručuju vám, že když dáte ještě špunty do uší, budete se cítit daleko líp, než když se rovnou vyřídíte 5kilometrama (například) a pak si dáte nohy nahoru, tělo vám za to druhý den sice nepoděkuje, ale ty dva dny, kdy si nesednete ani na záchod za to stojí ;)

PROSTŘEDÍ

Nejdůležitější na tom, jesi vás běh baví nebo ne je prostředí. Pokud běháte na páse, tak je jasné že vydržíte sotva polovinu, protože furt vidíte jedno a to samé místo a máte pocit, že místo 5 minut běžíte hodinu. Pokud budtee běhat v místě, které znáte jako svý boty, protože jím chodíte domů ze školy/práce, také vás to nenadchne.
Mně nejvíc pomohlo, když jsme si našla krásné místo, kam chodím velice málo ( i kdybyste tam kousek měli dojet) a tím, jak ho neznám vydržím daleko víc! Zajímavé co? ale naše hlava a psychika umí zázraky!! (Například na dovče jsem vydržela běžet víc, něž kdy jindy a to ještě ke všemu před snídaní!! :D )
 


Komentáře

1 Sima Sima | E-mail | Web | 1. srpna 2016 v 16:25 | Reagovat

ono sa asi nepočíta za beh utekanie za rýchlikom, že??? :D :D

2 Nikki Allen Nikki Allen | Web | 6. srpna 2016 v 14:42 | Reagovat

Běhání u moře mi šlo skoro samo :D
Pravda to, pravda! :)

3 Hannah Hannah | E-mail | Web | 7. srpna 2016 v 12:42 | Reagovat

krásný článek :-) Já běh nesnáším ale nebudu tu říkat, že by mě k němu nic a nikdo nedonutil, protože "Nikdy neříkej nikdy", ale neběhám...jen cvičím či jezdím na kole a lyžuji :-) a chodím :-) Chůzi já miluji :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama