Co jíst před tréninkem a po něm?

2. srpna 2016 v 9:07 | A. |  Rady, tipy

Jednou z nejčastější otázkou všech bývá, co by se mělo jíst před tréninkem a co po? Kolikrát se mi stalo, že se někteří před tréninkem nacpali čímkoliv (tyčinka, burger..) se slovy, že za hodinu jdou cvičit tak to třeba spálí. Nebo naopak kolikrát jsem slyšela některé jedince si povídat, jak si teď dali do těla a tímpádem si mohou dát ten skvělý dortík v kavárně. Kéž by to bylo tak jednoduché, že? :)

Nejdůležitější samozřejmě je pravidelný příjem živin po celý den. PŘED tréninkem se uvádí, že by se mělo jíst cca 1,5 - 2 hodiny, ale domnívám se, že toto je silně individuální věc. Já se najíst dvě hodiny před tréninkem, tak asi pojdu hlady a nevydám ze sebe nic. Já nejčastěji jím hodinu před a je to tak akorát, ale samozřejmě je blbost se naprat půlhodiny před a pak jít cvičit. Před tréninkem by se nejlépe měli sníst nějaké sacharidy, bílkoviny a trochu tuků. Naopak se nedoporučuje vláknina a ne moc mléčných výrobků (ne všem to při tréninku dělá dobře). Tudíž ideálně před tréninkem sníst například pečivo s kvalitní šunkou nebo přílohu s masem - to je nejideálnější! ROZHODNĚ PŘED TRÉNINKEM NEJEZTE TVAROH, ZELENINU APOD.!!


A co po tréninku? Hodně záleží, co cvičíte a zda pijete protein. Protein samozřejmě po 30 minut od cvičení a hlavní jídlo nejlépe až za 1,5 hodiny (já nevydržím opět víc jak hodinu - je to individuální). Avšak u některého cvičení se to liší. Pokud si půjdete zaposilovat nebo jen zaběhat, opravdu byste měli vydržet minimálně tu hodinu, než se najíte, protože vaše tělo ještě spaluje a mohli byste to jídlem narušit. Avšak u HIIT tréninku se to vcelku liší, protože po HIIT nespalujete jen v danou chvíli a chvilku po tréninku ale dalších 24 - 48 hodin. Není však dokázáno, že po HIIT by se mohlo jíst okamžitě střelbitě, ale liší se to a rozhodně cvičení nenarušíte tolik. Avšak po HIIT byste si ideálně měli tím spíš hlídat stravu následující den! A co tedy po jakémkoliv tréninku sníst? Nejdůležitější je dodat tělu všechny živiny! Tudíž, i když si půjdete zacvičit v 7 večer a budete jíst až v 9 - DEJTE SI I SACHARIDY - tělo je opravdu potřebuje!! :) Po tréninku je ideální jídlo opět komplexní sacharidy + tuky + bílkoviny (maso + brambory/kus kus..) apod.

Doufám, že vám tento hodně laický a hodně stručný článek alespoň trochu pomohl! Hodně štěstí ;)
 


Komentáře

1 Sima Sima | E-mail | Web | 2. srpna 2016 v 9:04 | Reagovat

toto je dobre vedieť...  a saozejme ako vždy som sa dozvedela tolko vecí :D :D

Prepáč za skopírovaný komentár. Začínam na blogu novú rubriku a chcela by som vedieť tvoj názor.
http://vampirediaries-sk.blog.cz/1608/story-of-the-month-family-friendships-and-first-words

2 Emma Emma | Web | 3. srpna 2016 v 7:12 | Reagovat

Co jíst před a po řeším neustále. Když si dám nějaké celozrnné pečivo se šunkou, tak je mi z toho při cvičení těžko a brkám ještě dvě hodiny po tom. Zatím to řeším banánem. Když už jsem v klidu doma po jakémkoliv tréninku tak si dám normální jídlo. Nejlépe krůtí maso, brambory, těstoviny nebo tak. Největší chuť po cvičení mám vždycky na těstoviny.... I když to mám asi pořád :D

3 Hannah Hannah | E-mail | Web | 7. srpna 2016 v 12:46 | Reagovat

hale souhlasím s tím, že jíst 2 hodiny před tréninkem, tak bych pošla hlady :-D :-D já jsem si totiž zvykla jíst po 2 až 3 hodinách 5x denně, takže by mi to vycházelo např. dvě hodiny po obědě přímo v době svačiny a jelikož já hlad po dvou hodinách mám...tak bych to nezvládla...já se jinak moc tím, co jíst neřídím, spíš se řídím tím, cvičit opravdu až hodinu po jídle...ale jestli si před nebo po dám sušenku nebo hranolky, to neřeším :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama