(Nebezpečná) honba za břišáky!

27. června 2016 v 19:38 | A. |  Rady, tipy
ZDROJ - dum-jogy.cz

Dnešní další článek bych ráda věnovala varování před cvičení tzv. ABS, neboli honbou za břišáky! Hned na začátek bych chtěla upozornit, že nejsem žádný odborník, tudíž mohou být v mém textu nějaké nesrovnalosti a hlavně všechny rady a tipy vám podávám na základě vlastních zkušeností, tudíž se v něčem mohu i mýlit.
Každý z nás by si přál mít krásně vyrýsované bříško, na kterém jsou vidět i nějaké ty břišáky (ano, i dámy si toto přejí). Proto většina z nás, samozřejmě včetně mě (to by bylo, abych něco neposrala), místo aby si něco mál ozjistila o cvičení na tuto partii se pustí do cvičení klasických sedů lehů, sklapovaček a dalších podobných a náročných cviků. A ano, za chvíli můžete nějaké malé výsledky vidět...ALE! Problém nastane tehdy, kdy už vás opěrný systém nevydrží a začne vám nadělávat pěknou paseku.



CO HROZÍ?
Pokud začnete cvičit dané cviky (mimochodem tyto cviky kolikrát necvičí ani zkušení sportovci, protože jsou vesměs neúčinné) hrozí vám, že si zaděláte i na nějaký ten malér. Moje zkušenost je taková, že když jsem své břicho přemáhala a cvičila špatné cviky + špatné provedení, začaly mě pořádně bolet záda, nafukovalo se mi břicho a dokonce (k tomu však přispěl i stres) jsem měla problémy s trávicím systémem. Nevím, jak přesně problémy se zády a břichem nazvat, ale laicky řečeno "břišní svaly jsem neměla tak, kde mají být a všechny tlačily na břicho". Břicho, které neustále bolelo a nafukoalo se, jako bych byla v 5. měsíci.
Tímto cvičením jsou však nejvíce ohrožená záda, která se při zvedání namáhají, ale špatným způsobem.

JAK TOMU PŘEDCHÁZET?
Než začnete břicho cvičit, měli byste si pár věcí prostudovat a uvědomit. Břišní svalstvo zapojujete mnohdy při cvičení jiných svalů (např. cvičíte-li nějaký den pouze nohy, břicho zapojujete u některých cviků na nohy - výpady, dřepy, zanožování...). Někteří ani břicho samotné necvičí vůbec a přesto se břišáky rýsují (tady vidíte, že to není zas tak nutné!).
Důležitý je HSS (hluboký stabilizační systém). Tento systém souvisí s aktivací spodního břicha, na HSS záleží přesné postavení páteře a hlavy a plní ochrannou funkci proti zátěži na páteř. Tudíž je pro nás velice důležitá a souvisí i s bolestmi zad a páteře! Nejdříve ze všeho, než začnete zvedat těžší váhy a jakkoliv jinak cvičit, je důležité posílit právě HSS. Abyste si to dokázali představit, tak jako má každý dům svůj základ, aby se nezhroutil hne dpři první vichřici, my lidi máme taky svůj základ a tím je HSS!

CO DĚLAT KDYŽ UŽ ZAČALY PROBLÉMY?
Ve chvíli, když cítíe, že je něcošpatně s vašimi zády (celkově vaším tělem) je nejdůležitější navštívit doktora, ale spíše fyzioterapeuta nebo nějakého takového odborníka. Sama mám zkušenosti s tím, že když zajdete za svým obvoďákem, ten vám maximálně zakáže cvičit a to je vše. Fyzioterapeut vám ukáže cviky právě na HSS a ohlídá, zda je děláte správně nebo špatně.
Pokud se vám nechce za odborníkem ,máte nejlepší najít si veda/obrázky, kde vám nějaký instruktor ukáže, co a jak cvičit. Mě ještě hodně pomohla JöGA SE ZUZANOU KLINGROVOU (video níže). U tohoto cičení s euklidníte, protáhnete, procvičíte "core" a trávicí systém se také nějakým způsobem uklidní :)

 


Komentáře

1 steel32 steel32 | Web | 27. června 2016 v 13:31 | Reagovat

tak přesně to mě omlouvá, proč na ně necvičím!! :DDD

2 Tewii > glee-daily.blog.cz Tewii > glee-daily.blog.cz | Web | 27. června 2016 v 13:50 | Reagovat

Líbí se mi tvůj blog, že je to tady tak hezky přehledné :)

3 Emma Emma | Web | 27. června 2016 v 20:20 | Reagovat

je to super článek ! :) určitě víc lidem pomůže... znám to sama taky se mi nafukovalo břicho :/

4 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 27. června 2016 v 20:48 | Reagovat

Přesně tak, nejdřív zajít za odborníkem, naučit se to správně. Jinak na vnitřní svaly je taky ještě dobrý Flowin :)

5 Hannah Hannah | E-mail | Web | 28. června 2016 v 8:24 | Reagovat

ahoj, také jsem měla letos problém se zády. Po třech letech cvičení s Jillian zněl verdikt "Špatně cvičíte". Uvědomila jsem si, u kterých cviků jsem to mohla po***t a začala si opravdu všímat jak dělám např. klik či zda neohýbám záda :-) A samozřejm si občas zacvičím dviky od fyzioterapeuta. Navíc jsem četla článek, kdy si hodně lidí myslí, že když budou cvičit jen sedy lehy, dají dolů jen břicho, a za týden zhubnou...pravda to fakt není, protože se začnou vytvářet svaly a na váze to nemusí být vidět a ty lidi to odradí...a mělo by se cvičit prý komplexně na tělo, né jen na určitou část :-) :-) Ale to jsem si vzpomněla v souvislosti s článkem, který se ti povedl! :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama