Jaký je rozdíl mezi bílou a celozrnnou moukou?

31. března 2017 v 16:53 | A. |  Rady, tipy
Výsledek obrázku pro kreslená mouka

Aloha, omlouvám se, že se ozývám až po 2 msících, ale nějak jsem nestíhala a nebyl čas. :) Teď bude celkově asi méně článků.

No každopádně, připravila jsem sipro vás menší "článek", pro ty, kteří stále tápou jaký je vlastně rozdíl mezi klasickou moukou a cleozrnnou a v čem je celozrnná vlastně lepší :)

PRO ZAČÁTEK -
Celé zrno obsahuje 3 části:
1. obal (otruby) - jsou zdrojem prospěšné vlákniny, obsahují i spoustu minerálních látek
2. moučné jádro - je bílý vnitřek, který obsahuje nejvíce bílkovin (zejména lepek), škrob a málo živin.
3. klíček nebo zárodek na hřbetní straně zrna- obsahuje zejména zdravé tuky - tzv. nenasycené mastné kyseliny a v nich rozpuštěné vitamíny. Jsou tam také velmi kvalitní bílkoviny, vitamíny E, B, B1, B6 a enzymy.

Bílá mouka je tedy taková mouka, která vznikne namletím zrna, zbaví se klíčku a obalových částí neboli otrub. Jak už Vám tdy může být jasné - namletím se zbaví většiny prospěšných látek (minárlních l., vlákniny, prospěšných tuků a vitamínů..).

Avšak i u celozrnné mouky je třeba dát si pozor na čerstvost a způsob mletí.
Jak mouka stárne, ztrácí se také určité procento enzymů a vitaminů - proto je důležité kupovat celozrnnou mouku co nejčerstvější a skladovat ji v chladu (cca 14').
A rozdíl v mletí ? Nejběžněji si můžete koupit mletou na válcovém mlýně (většinou na sáčku není nic o mletí napsáno). Nejlepší (berte obrazně) je celozrnná mouka mletá na kamenném mlýně (většinou označena BIO).

Nehledě na to, když se na mouku mrkneme i z praktického hlediska. Na internetu a vv časopisech jsem si dohledala články, kde spousta odborníků i laiků zkoušela buď mouku ÚPLNĚ vynechat (což je podle mě hloupost, pokud nejsou alergie) nebo přejít na celozrnnou či bezlepkovou a 95% z těchto lidí si vychvalovalo, že lépe tráví a jsou méně unavení.

TAKŽE TO ZKUSTE!! :) Snad jsem Vám alespoň trošku osvěžila mozkové závity o něco nového.
 

Proteinové tyčinky: Quest Bar

13. února 2017 v 13:47 | A. |  POTRAVINY
Mezi další potraviny, které jsou teď velice žádány jsou proteinové tyčinky, konkrétněji značka: QUEST BAR. Questky jsou doporučovány mnoha výživovými poradci, že jsou jedy z nejlepších a opravdu nejsou podvodem, tudíž každý, kdo drží dietu nebo nechce jíst sladké, ale nechce se ho úplně vzdát - může jíst QUESTKY.
Jelikož jsou tyto pochutinky opravdu drahé, pojďme se podívat, jestli za to opravdu stojí ;)

Tyto tyčinky na internetu najdete za docelavysokou cenu, v rozmezí od 59 do 84 kč (k tomu si připočtěte poštovné), v obchodehc je naleznete v rozmezí spíše těch 59 max 70 (více jsem nikde neviděla), tudíž pro nás normální občany jedna tyčinka stojí tak jako skoro celý oběd v meníčku v restauraci - což je fakt dost. No, ale nebyla bych to já, abych ji nevyzkoušela a sem tam si ji nekoupila :D

Quest dělá tyčinky v mnoha příchutích (např - kokos, cheesecake s jahodami, oreo, peanut butter, vanilka...). Každá příchuť má samozřejmě jiné složení, ale jinak je všeobecně rutině založené:

SLOŽENÍ: bílkoviná směs (syrovátkový izolát a izolát z mléčné bílkoviny), směs podle příchuti (např. arašídové máslo/čokoláda...), plnící látka (erythritol-E968), arašídy, sladidlo (stévie)
- toho erythritolu se nelekejte (ne každý ho zná - já si to taky musela googlit :D ) , ale je to přírodní cukr, tudíž možná to nebude kdovíjak zdravé, ale jako většina éček, to není tak škodlivé ;)

VÝŽIVOVÉ HODNOTY (na 1 tyčinku): 20g bílkovin, 10g sacharidů (z toho- 3g vláknina a poze 1g cukrů), 17g tuky


Tudíž jsme zjistili, že v tyčinkách by nemělo být nic, co by mělo podpořit živnou půdu pro naše tuky a ani nic života ohrožujícího. Tudíž tyčinka je opravdu vhodná do diety atd. :) Po vyzkoušení můžu také potvrdit, že není ani špatná (některé příchutě mi teda nechutnali). Samozřejmě klasickou tyčinku to nenahradí :D

Avšak, podle mě je hloupost zařazovat tyto tyčinky denně do jídelníčku. Já osobně bych po ni šáhla v případě, že pojedete na nějakou víkendovou akci, nevíte, co si vzít za jídlo - chce to něco lehkého do batůžku, tak bych 2-3 koupila, at máte postaráno a sváču a nazdar. Mohu potvrdit, že questky opravdu zasytí plnohodnotnou svačinou :)

Proteinové tyčinky: Protein SNICKERS

13. února 2017 v 11:48 | A. |  POTRAVINY

Rovnou přidám další článek do recenze s proteinovýma tyčkama, protože jsem měla možnost v pátek ochutnat tuto dlouho opěvovanou dobrotu. Čekala jsem, že to nebude ani trochu podobné tyčince Snickers, ale mýlila jsem se. Byla to opravdu lahoda, která se min. z 75% klasické Snickersce podobala. Jasný, trochu úprav bylo, ale jinak fakt SUPER! :)
No, a teď se pojďme podívat na zázračné složení, ať víme, zda to za ty prachy stojí (na internetu ji naleznete kolem 55 kč)

SLOŽENÍ: Směs bílkovin (hydrolyzovaný kolagen, mléčný proteinový izolát (mléko), mléčná bílkovina (mléko), syrovátkový proteinový koncentrát (mléko), emulgátor (sójový lecitin (sója))), mléčná čokoláda (cukr, kakaové máslo, sušené mléko odtučněné, kakaová hmota, laktóza a bílkoviny ze syrovátky), palmový tuk, syrovátkový prášek (mléko), mléčný tuk (mléko), emulgátor (sójový lecitin (sója)), přírodní vanilkový extrakt), karamel (14 %), slazené kondenzované odtučněné mléko, glukózový sirup, sirup z invertního cukru. palmový olej, máslo (mléko), cukr, emulgátor E471, stabilizátor (pektin), sůl, přírodní aroma), zvlhčovadlo (malitol), arašídy (10 %), zvlhčovadlo (glycerol), arašídová mouka (arašídy), frukto-oligosacharidy, aroma (arašídy), sůl, barvivo (karamel), antioxidant (přírodní směs tokoferolů).

No, přijde mi, že na jednu tyčinku je toho složení až až.... Myslím, že složení by mohlo být velice diskutabilní, označila jsem vám tučně to, co podle mě je opravdu nezdravé, ač je to tam v rozumné míře. Myslím si totiž, že takové složení si takové prachy nezaslouží. Samozřejmě tyčinka bude o něco zdravější, více zasytí díky vysokému obsahu bílkovin, než klasická Snickerska, ale to už bych ty peníze raději investovala buď do jiné proteinové tyčinky nebo klasického kvalitního jídla. A pokud má někdo neovladatelnou chu´t na Snickersku, kupte si raději normální a zbytek peněz investujte do něčeho - užitečnějšího

VÝŽIVOVÉ ÚDAJE: 18g bílkovin, 7g tuků, 18 sacharidů (z toho 9g cukrů)

(ZD obrázky- aktin.cz)
 


Coconut milk

9. února 2017 v 16:21 | A. |  POTRAVINY
Rozhodla jsem se založit pro vás složku, kde se budou objevovat často propagované nebo nějaké nezvyklé potraviny. Nebo prostě potraviny, které bych vam ráda doporučila.:-)
Jako první tu mám kokosovou smetanu, kterou jsen začala před vánoci kupovat.


SLOŽENÍ: voda, kokosové mléko (10 %), škrob, přírodní kokosové aroma, sůl

- složení možná není úplně skvělé (může to být lepší), ale na občasné vylepšení kávy (přírodnější doslazení/přidání chuti) nebo vylepšení třeba ovesné kaše, je to skvělé.
TÍm, že je to smetana a ne přímo mléko, nemusíte toho dávat tolik a vydrží vám déle. opravdu stačí lžíce např do kaše a ucítíte kokosovou chuť :)

CENA: kolem 40kč / kus

DOPORUČUJI - rozhodně ne pít každý den po flaškách, ale opravdu jen na dochucení, nejen kaší, kávi, ale i palačinek či jiných pokrmů :) Vyzkoušela jsem asi 3 různé kokosové mléka/smetany a tahle vyšla NEJLÉPE :) Pokud někdo zná levnější/lepší variantu - sem s ní ;-)

Můj trénink #5 Tricep + abs

6. února 2017 v 18:44 | A. |  Cvičení
Po náročném víkendu mě čeká trošku odlehčující cvičení. Dnes jsem si původně chtěla dát pauzu, ale jelikož včera jsem celý den jedla jako bych měsíč nežrala, tak si to nemůžu odpustit :D Od 12 jdu na brigádu, teď jsem dokončovala přítelovi dort k narozeninám a nyní se chystám na rychlocvíčo zaměřené na ruce (hlavně triceps) a bříško.

PLÁN - 2 části

1. ČÁST (ruce)
  • pánský klik (co nejvíce - zatím se mi daří jednorázově udělat jen 4 pánské klihy/ bez prohíbání..)
  • krabí klik (viz foto č. 1 - zd healthlife.com)
  • zapažení na triceps (viz foto č.2 - já to dělám s činkama, zd - coretraining.cz)











Kam dál